jupe panzer 4
2 participants
Bolt Action.fr :: La REGLE :: Question/réponse :: V.2
Page 1 sur 1
jupe panzer 4
salut ,
j ai pas encore acheté le livre de regles des allemands mais je me demande si la jupe du char n offrirait pas +1 en armure pour les tirs sur le coté?
quelqu'un sait?
Seb
j ai pas encore acheté le livre de regles des allemands mais je me demande si la jupe du char n offrirait pas +1 en armure pour les tirs sur le coté?
quelqu'un sait?
Seb
Sebastopold- Messages : 173
Re: jupe panzer 4
Les Schürzen sont disponibles pour es Ausf.G, H et J du PzIV et coûtent 10pts supplémentaires, voici la règle spéciale :
"Schürzen Armoured Skirts
These stand-off, thin armoured plates protecting a tank’s turret and hull sides were developed to act as additional armour
against Russian anti-tank rifles. Later they became more widely used and also helped protect a tank against shaped
charges by detonating the warhead before it hit the main armour. If a German tank has Schürzen, then anti-tank rifles and
shaped charges, such as bazookas, PIATs, etc., never get the +1 penetration bonus for hitting the vehicle in the side."
"Schürzen Armoured Skirts
These stand-off, thin armoured plates protecting a tank’s turret and hull sides were developed to act as additional armour
against Russian anti-tank rifles. Later they became more widely used and also helped protect a tank against shaped
charges by detonating the warhead before it hit the main armour. If a German tank has Schürzen, then anti-tank rifles and
shaped charges, such as bazookas, PIATs, etc., never get the +1 penetration bonus for hitting the vehicle in the side."
Raph- Messages : 3198
merciii
donc ca concerne pas les tirs de canon des chars si je comprend bien???
donc ca concerne pas les tirs de canon des chars si je comprend bien???
Sebastopold- Messages : 173
A priori non, à moins qu'une autre règle Top Secret de la mort qui tue ne se cache dans un recoin d'un autre livre d'armée perdu ...
Raph- Messages : 3198